neděle 12. února 2012

DIY tutoriál... Uzel v hlavní roli

Foto a text: Tapeva

Kdysi dávno jsem na Youtube potkala video, ve kterém byla při výrobě přání použita zajímavým způsobem stuha – ozdobou byl uzel, ale ne takový, jaký běžně potkáváme. Nejdříve jsem to video dloooouho hledala… a nenašla. No nic, zkusím se spolehnout na vlastní paměť (no…) a šikovnost (i tady jsem váhala :D). Nakonec to ale nedopadlo nejhůř a proto jsem sebrala odvahu a nabízím vám inspiraci:


Na začátku jsem vybrala razítka (silikonové ozdobné rámečky od Prima Marketing), připevnila je na akrylátový blok a StazOnem (odstín Olive Green) je obtiskla na bílou čtvrtku (nezapomeňte, že StazOn musíte z razítek odstranit originálním čističem, ideálně za použití čistící podušky). Otisky jsem pak na řezačce ořízla tak, aby vznikly tři obdélníky. Okraje jsem pomocí aplikátoru opatinovala – použila jsem distress inkoust v odstínu Walnut Stain.


Kleštěmi Crop-A-Dile jsem do prostředního dílu udělala dírku (větší rozměr 3/16). Pak jsem si ustřihla tmavě hnědou stuhu (je lepší použít neprůhlednou a širší, moje má 12 mm) o něco delší než je šíře základu přání – já jsem zvolila klasické A6, které má šířku 14,8 cm, na každé straně připočtěte cca 3 cm. Okraje podkladu jsem orazítkovala pomocí dalšího čirého razítka a inkoustu StazOn, tentokrát jsem vzala do ruky ke stuze ladící Timber Brown.


A dostáváme se k uzlu – je velice jednoduchý, obyčejný. Jen je třeba ho udělat uprostřed délky stuhy a nepříliš utáhnout, aby nám vznikla „bambulka“. Oba konce pak z lícové na rubovou stranou prostrčíme dírkou současně tak, aby na přední straně byl vidět jen uzlík.




Rubovou stranu pak opatříme v rozích pěnovým lepícím čtverečkem, pod stuhu jsem pro upevnění použila kousek silně lepící oboustranné pásky (stejnou službu by ale myslím udělaly lepící tečky).


Nejdříve je třeba upevnit na přání středový panel s uzlem. Doporučuji si vše přesně rozměřit pomocí pravítka. Tečky tužkou mě neomylně navedly na střed a po přilepení jsem je bez problémů vygumovala. Pak jsem opatřila pěnovými polštářky i oba postranní panely a na rubovou vnější stranu každého z nich jsem si připravila opět kousek oboustranné lepící pásky pro uchycení stužky. Ta povede tentokrát vrchem, přes oba zbývající panely a její konec začistíme dospodu.



A protože jsem měla dojem, že v rámečcích něco chybí, vzala jsem do ruky znovu hnědý StazOn, silikonová razítka malých muffinků, natiskla je na čtvrtku, vybarvila pomocí akvarelových pastelek a vodního štětce a po vystřižení nalepila na stuhu.



A je hotovo - přání pro každou příležitost ozdobené obyčejně neobyčejným uzlem je na světě :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat