úterý 10. září 2013

Šanon na vyřezávací šablony

Původní článek byl publikován na webu Pretty Papers v březnu 2012. Původní články již nejsou dostupné, proto je postupně obnovujeme zde.

Foto a text: Lea

Tak už i já jsem majitelkou úžasného strojku Big Shot a netuším, jak jsem bez něj mohla takovou dobu žít.

Od té doby, co jsem se rozhodla, že si jej pořídím, jsem pořád přemýšlela, jak uskladním kovové šablony. Pracovní koutek jsem si vytvořila v ložnici, takže volného prostoru moc nemám. Skladování šablon v obalech od CD tedy nepřipadalo v úvahu. Pak mě napadlo, že bych si mohla vyrobit něco jako album…


Na základní desky jsem použila kartonové proložky, které bývají v krabici s DL obálkami, ale můžete je nahradit jakýmkoliv kartonem. Kartony jsem opatinovala hnědým distress inkoustem, odstín Vintage Photo a polepila žlutou čtvrtkou. Na dozdobení titulní strany jsem použila pruh oranžové čtvrtky, který jsem ozdobila mou oblíbenou bordurovou raznicí a doplnila barevnou čtvrtkou. Horní okraj jsem doplnila strojovým entlem. Prázdný prostor jsem vyplnila kartonovýma písmenkama. Ta jsem obarvila distress inkoustem a pro zvýraznění jsem na ně nanesla lesklý lak Glossy Accents. Stejným lakem jsem písmenka přilepila k podkladu.


Na vnitřní strany jsem taky použila kartonové proložky z DL obálek, ale trochu pevnější. Tyto proložky můžete nahradit např. zadní stranou obyčejného kroužkového bloku. Na vnitřní strany bych doporučila použít opravdu pevnější karton, protože šablony budou umístěné z obou stran a papír celkem slušně zatíží. Vnitřní kartonové strany jsem polepila hladkou žlutou čtvrtkou z papírnictví. Na každou stránku jsem podle potřeby přilepila pruh magnetické fólie ustřižený z archu o velikosti A5, je vhodnější než magnetická páska. Podle šablon, které chci na stránku umístit, jsem zvolila i délku a šířku folie.


Na závěr už zbývalo jen kleštěmi Big Bite vyseknout dírky a celý šanon spojit knihařskými kroužky. Rozměr šanonu si samozřejmě můžete přizpůsobit svým potřebám a šablonám, které vlasníte.


2 komentáře:

  1. Jj, to jsem už před rokem obdivovala. A říkala si, že až budu mít BS, udělám si taktéž. No, BS mám, ale pořadač ne :-/ Čas na změnu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to úžasně! A hlavně je to opravdu přehledné. Taky nemám moc místa, takže toto řešení by mohlo být ideální. Jen si pořád lámu hlavu nad tím, kde sehnat ty kartony :-(

    OdpovědětVymazat