úterý 30. června 2015

Akvarelové barvičky Cotman od Winsor & Newton

Udělala jsem si radost a koupila jsem si sadu nádherných akvarelových barviček. V této sadě jich je 45 a jsou "uskladněny" v otevírací krabičce, jejíž víčko slouží jako paletka. Samotné kalíšky s barvou jsou vyjímatelné a na všech je napsaný název příslušného odstínu. V krabičce je i místo pro štětec. Nemohla jsem se dočkat, až barvičky vyzkouším. Musím říct, že předčily mé očekávání, jsou intenzivní a krásně transparentní.


Protože mě při zběžném pohledu na paletku překvapilo, proč je v řadě mezi žlutými odstíny najednou hnědá, řekla jsem si, že si nejprve udělám zkušební vzorníček. Vzala jsem si svůj Art Journal, který k těmto účelům používám a na jednu dvoustranu jsem si nanesla bílé gesso. Po jeho zaschnutí jsem na stránku opakovaně otiskla malé razítko kytičky. Na otisk jsem použila šedý StazOn. A pak už jsem jen vzala vodní štětec a mističku po mističce jsem vyzkoušela. A ukázalo se, že to co na první pohled vypadá jako hnědá barva, je barva přesně pasující mezi odstíny žluté...


Když jsem měla vzorníček hotový, na akvarelovou čtvrtku jsem si natiskla své oblíbené razítko golfistky a začala jsem vybarvovat. Když jsem na vybarvování používala distressky, tak jsem pokaždé hledala ten správný "pleťový" odstín. U těchto barev jsem nemusela dlouze hledat a kombinovat. Stačilo kouknout do připraveného vzorníčku a zkusit dvě barvy, o kterých jsem si myslela, že by mohly tvořit požadovaný odstín. A pleťová barva byla na světě. K míchání barev jsem použila jednu z klop krabičky, která mi dokonale posloužila jako paleta. při vybarvování jsem nespotřebovala všechnu připravenou, smíchanou barvu. Nechala jsem ji zaschnout a mohu jí použít zase příště.


Pak už jen dovybarvit, nalepit na kontrastní barevné papíry ladící k oblečení golfistky a bylo hotovo. Přáníčko jsem už dál nezdobila. Myslím, že to není potřeba. A závěrem jen malé pozastavení nad mou volbou barev úboru golfistky. Barvy jsou hodně odvážné. Ale řekněte sami - její postoj.... její pohled.... to vyzařující sebevědomí. ONA si tyhle barvy i přes svůj věk a přes svou postavu prostě může dovolit....


Mějte barevný den :-)

1 komentář: