středa 21. října 2015

DIY TUTORIÁL... MINIALBUM S ENVELOPE PUNCH BOARD

Tuto rýhovací desku jsem si zamilovala. S její pomocí vytvoříte jednoduše během několika chvilek téměř nekonečný počet rozměrů obálek. Když jsem počítala kolik rozměrů je možné vytvořit, přestalo mě to bavit někde u čísla 50 :-)

Kromě možnosti klasické obálky, se tato deska může použít i při výrobě dalších ozdobných prvků. Jeden z nich - mašličku - si vyzkoušely ženy na jarním scrapbookovém setkání v Liberci.


Já vám dnes předvedu, jak s pomocí této desky vytvořit obálkové minialbum. Potřebovala jsem rychlý dárek pro maminku. Chtěla jsem jí udělat radost minialbem, které jí připomene dovolenou z minulého roku, kdy procestovala část Anglie.

Připravte si 4 barevné papíry gramáže cca 200 g/m2 ve velikosti 24,1 x 24,1 cm. Já jsem zvolila odstíny modré barvy. Na rýhovací desce si najděte rozměr obálky. Já jsem si zvolila rozměr 15,2 x 15,2 cm. Dále postupujte podle obrázků, které jsou součástí balení rýhovací desky. Levý okraj zarovnejte k horní číselné stupnici, k číslu 12,1. Pokud jako já zvolíte centimetry, měřte na spodní stupnici. Použijte raznici a rýhovacím nástrojem udělejte šikmou rýhu vpravo (vede vás deska) poté otočte papír o 90 stupňů, hotovou rýhu zarovnejte k šipce s nápisem Score Guide a znova zopakujte předešlé kroky. Takto pokračujte po celém obvodu papíru. Obálku složte.


Tímto způsobem si připravte 4 polotovary. Vezměte dva, položte je naproti sobě a "špičky" zasuňte do sebe.


Takto připravené stránky složte, jako když zavíráte knihu :-) Po složení a otočení vidíte tento tvar. Jedna klopa je neuzavřená.
Tuto klopu ohněte nahoru. Po ohnutí klopy nahoru zjistíte, že mezi stránkami je otvor. Do něj vložte klopu další obálky.

Opět stránky složte a totéž udělejte s poslední obálkou.

Pokud máte po složení obálky tento tvar, je to správně.

Nyní postupně přilepte všechny klopy. Začněte znova tam, kde jste začínali skládat obálky. Postupně otáčejte stránky a přilepte všechny klopy k sobě.

Kapsa pro vloženou stránku  vznikne tak, že levou klopu každé obálky přilepíte. Pak ohněte horní a spodní klopu a jen v místě, kde se překrývají, je slepte.


Při následném zdobení překryjte tyto klopy čtvercem (třeba vzorovaného) papíru. Tím vám vznikne kapsa. Fotografie ukazuje již nazdobené album a vykukuje kus vkládací stránky :-)


Hřbet vytvořte z pruhu papíru o rozměrech 8 x 15,7 cm. Vytvořte 4 rýhy. Začněte od levého okraje. První rýha bude 3 cm od kraje. Druhá pak 0,5 cm od první rýhy, další 1 cm a další zase 0,5 cm. Ohněte pruh tak, jak je znázorněno na fotografii.


Hřbet přilepte k minialbu.


Vaše album je hotové. Můžete už jen nazdobit a vlepit fotografie.


Přeji vám prima den!

1 komentář:

  1. Ilonko, Ty seš odborník na rýhovací desky všeho druhu! :o) Další super návod a skvělé album!

    OdpovědětVymazat