středa 20. ledna 2016

MIXED MEDIA TUTORIÁL...Jak na kapky

"Kapky, kapky, kapky", v mixed media je najdete, kam se podíváte. Černé a bílé pro kontrast, barevné pro větší plastičnost, trendy zlaté... Jak vidíte na obrázku, u mě kapky najdete skoro na každém přáníčku a stránce. No, ale znáte to, i když mixed media není o přesnosti a dokonalosti, přece jen pár neplánovaných kaněk nikomu radost neudělá.


Když na začátku října uvedl Tim Holtz další řadu svých novinek a objevil se mezi nimi i nový Distress Splatter Brush, tedy štětec na stříkání kapek (který ve svém popisu slibuje přímo kapky "dokonalé"), potřebovala jsem jej bezpodmínečně vyzkoušet.


Po všech pokusech a omylech jsem si našla vlastní systém, jak kapky nanášet. Na každé nejčastěji používané medium, tedy černou tuš, bílé gesso i zlatou akrylku, mám vyhrazený zvláštní štětec, aby se mi barvy nesmíchaly, a taky z pohodlnosti, protože se mi pokaždé nechce štětce důkladně proplachovat. S barvami ze sprejů je to jednodušší, ty nanáším poklepáváním na odšroubovaný uzávěr a žádné nečekané barevné překvapení u nich obvykle nehrozí.
Čas od času se mi ovšem podaří nějaká větší nevzhledná kaňka a já ji pak maskuju kamínkem nebo enamelkou. Tentokrát jsem se ale rozhodla, zkusit něco nového.

Timův štetec má dlouhé tuhé plastové štětiny a barvu nanášíte tak, že prsty přejíždíte po jejich horní části. Od štětce odletují jemné kapičky, mnohem menší, než se tvoří poklepáváním na klasický štětec. Tím, že jsou štětiny celkem dlouhé, neušpiníte si ani tolik svoje prstíky a Vaše dokonalá manikúra tím zásadněji neutrpí :-) (ehm, pokud tedy nebudete natáčet asi 10 videí, jako já...). Každopádně barva se z něj vymývá, na rozdíl od Vašich prstů, až překvapivě snadno. Stačí propláchnout v kelímku s vodou. A i když je u štetce uvedeno, že lze použít s různými barvami, lépe se s ním pracuje s tekutějšími barvičkami. Akrylové barvy bude určitě nutné zředit troškou vody.  
Pro názornost jsem natočila krátké video, kde můžete vidět štětec v akci a porovnat oba způsoby nanášení kapiček.

 

Tady je ještě jedno porovnání na obrázku - vpravo jsem použila Timův štětec, vlevo kapky nanášené uzávěrem ze spreje:



Pomocí štětce můžete tvořit vlastní dekory papírů a nebo si s kapkami pohrát i u klasických přáníček. Já jsem s ním vytvořila podklad pro přání, který jsem skombinovala s pestrobarevnou a hravou kolekcí So Fancy od Simple StoriesJemné kapky v barvách kolekce vypadají o mnoho zajímavěji než jen obyčejný bílý papír. No, a když máme tento měsíc glitrovou challenge, přidala jsem i pár netradičních zlatých glitrových krystalků od Finnabair.




 A co Vy, taky si na svých projektech rádi hrajete s kapkami?
Nezapomeňte se nám pochlubit na Pinterestu a hlavně poslat své třpytivé projekty do aktuální challenge!
Těším se opět příště!

2 komentáře:

  1. Zajímavé. Já používám štětec jako vějířek. Přijde mi lepší než klasický štětec. A nepovedené kapky znám docela dobře. Ale většinou se dají zamaskovat. Jindy to nechám jako záměr.

    OdpovědětVymazat