středa 2. března 2016

DIY TUTORIÁL... MASKOVACÍ PAPÍR

Dnes vám ukáži techniku zvanou "one layer card". Je to jedna z mých nejoblíbenějších a používám ji snad na 50 % přání. Jde vlastně o to, že přání je naprosto ploché. Nic nevyčnívá z plochy a vzhledem k tomu přání vypadá jako natištěné. Velkou výhodou této techniky je také vybarvení pozadí ...


Co budete potřebovat:

bílý podkladový papír 
barevný papír
maskovací papír
razítka
inkoust Memento Tuxedo Black
Distress Inks
Copic Markers
Wink of Stella
lepidlo Glossy Accents


Nejprve jsem si pro vlastní představu konečné podoby přání rozvrhla razítka na podkladovém papíře. Také tímto krokem zjistíte, jaké razítko natisknout nejdříve. Fígl je jednoduchý - motiv, který chcete mít v popředí tisknete nejdříve :-) Maskovací páskou jsem si polepila kraje přání a vrhla se na razítkování. V mém případě jsem nejprve natiskla kopce, stromy, mlýn a ovečky. Zároveň si každý motiv také natisknu na maskovací papír.


Když je popředí natištěno, přijde na řadu ta zdlouhavější práce - vše, co je na maskovacím papíře, je potřeba vystřihnout. Je to piplačka, ale věřte mi - výsledek stojí za to :-)


V tuto chvíli máme hotové popředí přání a maskování. Dalším krokem je všechny vystřižené motivy nalepit na připravený podklad. Já nejprve nalepila ovečky, protože jsem chtěla natisknout ještě trávu.


Následovalo nalepit kopce, stromy a mlýn a mohla jsem se vrhnout na vybarvení nebe. Na vybarvení nebe jsem použila dva odstíny Distress Inks, které jsem nanášela pomocí Mini Ink Blendig Tool. S těmito menšími se mi zkrátka pracuje lépe, ale myslím, že zvládnete i s obdélníkovou variantou :-)



Máme hotové nebe a nyní ještě tráva. Sundejte maskování z kopců a nalepte vrchní stranu z vystřižených kopců. Vlastně tak maskujete natištěné kopce z vrchní strany. Na trávu jsem použila dva zelené odstíny Distress Inks.



Nyní máme hotové nebe i trávu a přichází ta část, kterou mám opravdu ráda - velké odhalení :-) Sundejte všechny maskovací papíry - pryč s nimi. Doporučuji si je nalepit zezadu na razítka, protože jsou ještě minimálně jednou použitelné a vy si tak ušetříte práci i čas.


Je čas na vybarvování. Já použila Copic Markers, ale myslím, že můžete použít cokoli, co máte rádi. Určitě budou fungovat pastelky, fixy apod. Jen bych byla opatrná s akvarelem, protože Distress Inks reagují s vodou a mohly byste si zničit vytvořené pozadí. Na stromy jsem ještě následně nanesla Glossy Accent a na světlou ovečku Wink of Stella.


Posledním krokem už bylo jen razítko KETA a nalepení na přáníčkový základ, který jsem tentokrát vybrala zelený, aby ladil s trávou ... voilá!


No a protože je o mne známo, že jsem blázen do razítek Lawn Fawn, udělala jsem pro vás stejnou technikou i jedno přání s jejich velikonoční řadou :-)


A jak používáte maskovací papíry vy? Pochlubte se na naší Pinterest nástěnce!

Pohodové Velikonoce!

13 komentářů:

  1. To je tak pěkné!:) Barvy a zpracování je dokonalost sama. Mám několik "Copiců" ještě ze školy, tak je asi opráším. Za těch 15 let se drží, ani známka po vyschnutí:). Ty přáníčkové základy si Terez vyrábíš sama nebo odkud takové pěkně odstíny? Díky za inspiraci!
    Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko díky :-) Přáníčkové základy si vyrábím sama z 200 a více gramážových barevných čtvrtek ...

      Vymazat
  2. Děkuji za krásný návod. Zrovna minulý týden jsem nad tím přemýšlela, jak se dělají ta krásná pozadí. Jen si asi musím pořídit jiné ty houbičky na inkousty, protože mám trojúhelníčkové a vůbec mi to s nima nejde (dělá mi to čmouhy :-( ) A přemýšlela jsem, že když používám akvarelové pastelky, šlo by nejdřív vybarvit ovečky, pak je překrýt a tupovat inkoust? Verča S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo já mám nejlepší zkušenost s kulatými houbičkami právě proto, že ostatní tvary mi také dělají čmouhy :-) Myslím, že by to šlo, ale pozor - když narazítkuješ,vybarvíš a následně zakryješ, musíš mít motiv opravdu precizně vystřižený, protože jinak ti vznikne okolo něj bílý okraj a i když se ho pokusíš dobarvit, bude to vidět ...

      Vymazat
  3. jé to je krásné, mohu se prosím zeptat kde se dají sehnat ty krásné razítka oveček, velikonoce jsou za dveřmi... :-) děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Razítka jsou od My Favorite Things, momentálně ale bohužel beznadějně vyprodané :-( Podobné máme tady: http://www.prettypapers.cz/eshop/razitka-a-prislusenstvi/silikonova-razitka/lawn-fawn-baaah-humbug-silikonova-razitka.html?keyword=humbug

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, kouknu...

      Vymazat
    3. Přesně jak říká Didi :-) Ale ty Lawn Fawn fakt doporučuji - navíc se mezi sebou všechny razítka od LF dají parádně kombinovat ...

      Vymazat
  4. Terezko, já se na to nemůžu vynadívat! To je prostě krása a já zřejmě doživotně zůstanu u toho obdivování, protože na toto bych neměla trpělivost :D Zato budu velmi oddaná fanynka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Di, já myslím, že ty zvládneš úplně všechno. Někdy si myslím, že jsi superžena :-D

      Vymazat
  5. Je to nádhera. Přesně můj šálek kávy. Nechceš založit FB skupinu pro milovníky lawn fawn? Každý obrázek, nápad nebo video by potěšilo... Určitě je nás víc. Jinak moje období střihače skončilo, přešla jsem na přetírače. Obrázky vymaluji, přetřu Ranger GNS4-29496 Inkssentials Glue N Seal with Gloss Finish nebo http://artistcellar.com/blogs/news/27592708-product-review-masking-fluid-pen, po zaschnutí nebo vysušení horkovzdušnou pistolí naneseme inkousty a je vymalováno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo - i toto je cesta ... osobně plním roli přetírače raději na akvarelovém papíře :-) No a s tím FB - jsem na něm minimálně ..., ale každopádně moc děkuji.

      Vymazat
  6. Děvčata už se moc těším do Liberce, stále jsem jak Alenka v říši divů. Věra Říhová

    OdpovědětVymazat